کد خبر: ۲۲۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
تحقیقات کاراگاهان جنایی و پلیس برای دستگیری قاتل سریالی روآندا که 14 زن و مرد را به قتل رسانده است، آنها را به آشپزخانه‌ای کشاند که اجساد قربانیان در آنجا دفن شده بود.

همشهری‌آنلاین_ گروه سرنخ: به گزارش همشهری به نقل از الجزیره، اوایل امسال، مرد 34 ساله‌ای که به تماشای فیلم‌های جنایی و قاتلان سریالی علاقه داشت، تصمیم گرفت در دنیای واقعی در نقش یک قاتل سریالی ایفای نقش کند.

او برای اینکه سناریوی خود را بنویسد، مطالعه می‌کرد و به رستوان‌ها و کافه‌ها می‌رفت و در بین مردم می‌چرخید با آنها وقت می‌گذراند و اعتمادشان را جلب می‌کرد. اغلب هم سراغ افرادی می‌رفت که خانواده و دوستان نزدیکی نداشته باشند. 

او بعد از جلب اعتماد قربانیان آنها را به خانه خود در شهری واقع در حومه کیگالی دعوت می‌کرد. او در ادامه گوشی‌ و وسایل آنها را می‌دزدید و در فرصتی مناسب آنها را خفه می‌کرد و در چاله‌ای که در آشپزخانه خانه اجاره‌ای خود حفر کرده بود، دفن می‌کرد. برخی از آنها را نیز با الهام گرفتن از فیلم‎های که دیده بود در اسید حل می‌کرد.

این ماجرا ادامه داشت تا اینکه، پلیس از ناپدید شدن برخی از قربانیان اطلاع پیدا کرد. تحقیقات پلیسی برای پیدا کردن مظنون آغاز شد. موج این جنایات ترس و وحشتی بین مردم ایجاد کرده بود و هر چند پلیس به هیچ سرنخی در این پرونده نرسیده بود اما تحقیقات با جدیت ادامه یافت و مظمونان زیادی دستگیر شدند.

در پی تحقیقات پلیسی، در ماه ژوئیه این مرد 34 ساله به اتهام سرقت، تجاوز و جرایم دیگر دستگیر شد، اما به دلیل نبود شواهد و مدارک آزاد شد.

او بعد از آزاد شدن همچنان به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه داد تا اینکه وقتی در یکی از کافه‌ها، در حال اغفال یک زن بود، آن زن به وی مشکوک شد و بدون اینکه برای قاتل شکی ایجاد کند، وعده رفتن به خانه او را به زمان دیگری موکول کرد و خود را نجات داد.

این زن به سرعت خود را به اداره پلیس روآندا رساند و به پلیس گفت: مردی را چندین بار در این کافه دیده است که سر میز با زنان و مردان تنها در حال گفت‌وگو بوده‌ است، اما بعد از اینکه با هم از کافه بیرون رفته‌اند، دیگر هرگز آن مردان و زنان به کافه نیامده‌اند.  

ماموران پلیس بعد از شنیدن سخنان این زن بلافاصله به خانه مرد 34 ساله رفتند و او را دستگیر کردند. آنها در بازرسی از خانه وی، در آشپزخانه‌ گودالی پیدا کردند و جسد 14 زن و مرد در آنجا کشف شد.

تیری مورانگیرا، سخنگوی اداره تحقیقات پلیس روآندا گفت: این مرد در اعترافاتش گفته است که با تماشای فیلم‌های قاتلان سریالی تصمیم گرفتم من هم یک قاتل سریالی شوم.

تحقیقات درباره این قتل ها ادامه دارد و تعداد نهایی مقتولان بعد از  تحقیقات پزشکی قانونی مشخص خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار